Minimalizmus.. nový trend či skutočný životný štýl?


Rozhodla som sa venovať zopár myšlienok tejto téme, keďže mám pocit, že sa obzriem a z najbližšieho rohu na mňa vyskočí článok či youtuber, ktorý žije minimalizmom a teší sa z toho, aké je to strašne super.
Nevravím, že nie. Ja som za a odjakživa som bola za triezve uvažovanie pri nákupoch či v postavení voči životnému prostrediu. Ale preferujem nazývať to skôr ekologickým a rozumným životným štýlom ako minimalzmom, ktorý v sebe skrýva oveľa viac ako len to, že vyhodím všetky lapače prachu z poličiek.
Preto 90% mojich nákupov tvoria výmeny či veci z bazárov. Preto recyklujem smeti. Preto niekoľkokrát ročne upracem skrinu a vždy za 2 plné vrecia odnesiem do domova pre sociálne slabších ľudí. Preto vymieňam kozmetiku, ktorá mi nesadla alebo ju už nevyužijem. Preto nad vecami uvažujem najmä prakticky ako esteticky. Som minimalista? Čo ja viem, dôležité je to, že mám zo seba dobrý pocit a že doma neškrečkujem milión nevužitých krámov.


Niekedy moje zmýšlanie až ubíja, najmä môjho chlapa :D Príklad: chce nový hrniec, pretože je pekný a má celokeramické vnútro. Tak mu vravím, že dobre, ale buď kúpime celú sadu a predáme (darujeme, vyhodíme..) tú, čo teraz máme alebo počkáme, než sa nám táto zničí. A potom sa tvári ako opustené šteniatko, že si nemôže kúpiť nový hrniec. Ale príde mi to zbytočné mať ďalší krám, keď máme doma funkčné veci. A takto isto to v podstate robím aj s nákupmi kozmetiky či oblečením. Dobre, skôr oblečením :D musím uznať, že odkedy blogujem, moja kozmetická zbierka nenormálne narástla. ALE!! To veľa čitateľov nevie, že veci, ktoré skoro vôbec nepoužívam, posúvam a vymieňam ďalej. Lebo je mi to ľúto, že mi len tak ležia doma a beží im čas záruky, keď niekoho iného môže daný produkt viac potešiť a bude sa mu hodiť.


K oblečeniu sa správam podobne. Kúpim si nové šaty, jedny, dve, tri.. keď po pol roku zistím, že som jedny z nich nemala ani raz (alebo raz) na sebe, vymieňam a predávam ďalej, pretože som ich asi na začiatku precenila a verila v ich nosenie a na čo mi budú doma len tak visieť?

Aký je váš vzťah k minimalizmu?


Šaty: Vintage Shop by Textile House; veľkosť 42; 5Eur
Opasok: F&F; 5Eur
Okuliare: eBay; 1Eur
Kabelka: z výmeny
Lodičky: Venturiny, veľkosť 38, 15Eur
Fotila: ReingraberPhotography

UložiťUložiť

Menovky: