Ako na obočie + produkty


Ako na obočie? Aké produkty použiť? Konečne som sa dostala k tomuto článku a dala dokopy zopár mojich skromných rád ako si poradiť s obočím :)
Na trhu existuje už veľké množstvo produktov špecializujúce sa na úpravu obočia. Začnime od tých najznámejších - ceruzky. Začínala som s nimi aj ja, no už ich veľmi nepoužívam. Ceruzky sa podľa mňa rýchľo míňajú, nedá sa s nimi docieliť tak prirodzený efekt a máloktoré sú dlhotrvácne. Nevýhodou je aj potreba častého strúhania, pretože s tupou špičkou je veľmi obtiažne vykresliť obočie. S nižšie uvedených mojich ceruziek mi najviac sedí tá od Mary Kay. Náplň je tak dobre tuhá, má peknú studenú farbu a veľmi dlho vydrží, dokonca aj letné horúčavy. Ako som však spomínala má svoje nevýhody a cena je 14,50Eur čo je za drevenú ceruzku, ktorá sa rýchlo míňa, veľa. 

Lepšou alternatívou sú ceruzky (tuhy) v plastových obaloch. Tieto sa zvyknú pohybovať vo vyšších cenových reláciach a podľa recenzií sú na tom s výdržou rovnako ako tie drevené, čo je obrovská škoda. Tuha v takejto ceruzke je veľmi tenká, takže odpadá problém s neustálym strúhaním, môže to byť však aj nevýhodou, pretože pri väčšom vysunutí tuhy sa môže náplň zlomiť. Väčšinou značky obohatia druhý koniec ceruzky kefkou na obočie, čo je veľkým plusom. Ceruzka od bh cosmetics je moja prvá v tomto prevedení a veľmi sa mi práca s ňou páči. Nepíše tak tvrdo, čiže obočie sa s ňou robí prirodzenejšie a dajú sa tak nakresliť samostatné chĺpky. Počula som o výborných recenziách na Urban Decay či Anastasia Beverly Hills, avšak veľmi ma odrádza cena ak má tá ceruzka vydržať mesiac možno dva. 


Lepšia forma ceruzky sú fixky na obočie. Vyzerajú rovnako fixková linka na oči. Osobne nemám so žiadnou skúsenosť, ale počula som len samú chválu, čo sa týka aplikácie, výzoru aj výdrže. Avšak neviem, či nevysychajú rovnako rýchlo ako linky na oči. Tiež mám pocit, že je to ťažšie zohnateľný sortiment asi ako pomády.


Ďalšou alternatívou je kresliť obočie s tieňmi. Niektoré značky sa špecializujú len na tiene určené na obočie, no je možné použiť aj obyčajné tiene na oči. Ja vidím rozdiel vo výdrži a konzistencii tieňov - tie na obočie nezvyknú prášiť, sú dosť hutné a na obočí dlhotrvácnejšie ako keď sa tam použijú tiene na oči. Mnohé značky prišli s duom či kvatrom tieňov na obočie, ktoré obsahuje aj gél na fixáciu obočia (L'Oréal, Essence, Makeup Revolution..). Je úžasné, že tieto výrobky je možné u nás zakúpiť už aj v drogériách, kde doposiaľ boli dostupné len ceruzky na obočie a možno fixačné gély. Makeup Revolution je spomedzi lacnejších značiek v tomto dosť priekopný, pretože má v sortimente niekoľko paliet tieňov na obočie pre rôzne farebné typy, s gélom či bez a dokonca niektoré obsahujú aj bledý tieň pod oblúk obočia na jeho zvýraznenie. 

Ja som si zadovážila takúto paletku Hi impact brows štyroch farieb, pretože občas mi príde pod ruku iná tvár na líčenie. Páči sa mi, že obsahuje aj hnedú farbu s červenkastým odtieňom pre ryšavky. Tiene sú veľmi dobré, trvácne a som s nimi spokojná. Mala som paletku aj od Makeup revolution, no tie tiene oveľa horšie pigmentovali a boli prášivejšie. 


Mojím najobľúbenejším produktom na obočie sú pomády. Pár rokov dozadu ako jedna z mála a top značka v tomto sortimente bola Anastasia Beverly Hills, no teraz pomády nájdeme u viacerých značiek za dostupnejšie ceny (Vipera, Essence, Ardell..). Musím však uznať, že keď si porovnám kvalitu a výdrž Milani a ABH, Anastasia jednoznačne vedie. Konzistenciou, veľkosťou produktu, farebnou škálou a skutočne drží na obočí ako kliešť a dosť ťažko sa odličuje. Verím tomu, že s touto pomádou je možné sa aj kúpať či potápať. Pomády sa nanášajú tenkým plochým skoseným štetcom a pekne sa dá pri nich vyhrať s intenzitou. Je možné ich používať aj ako očnú linku. Zo začiatku majú dosť tekutú konzistenciu, časom trošku uschnú. Dá sa voči tomu bojovať uskladňovaním pomády dolu viečkom.

Pomádu Vipera som si veľmi obľúbila. Odtieňom som sa dobre trafila a je veľmi podobný Taupe od ABH. Pomáda veľmi dobre drží, je u mňa na druhom mieste v obľúbenosti. Vrchnák sa dá využiť aj ako štetec, no je to také neohrabané, že si nemyslím, že sa niekto bude takto líčiť.


Proces úpravy obočia býva ukončený prečesaním či zafixovaním chĺpkov s pomocou gélov, ktoré sú takými maskarami na obočie. Niektoré chĺpky aj jemne zafarbia a tak sa pri jemnom či nahom líčení niekedy oplatí siahnuť iba na gél a pri hustom a krásnom obočí je to všetko, čo potrebujete :)

Mne najviac sedí Brow artist plumper od L'Oréal, pretože okrem toho, že dokonale fixuje, chĺpky aj pekne zafarbí a preto ho niekedy nosím len samostatne na obočí bez použitia iných farieb. Make me brow od Essence je pre mňa sklamaním, slabo fixuje a farba mi zíde po pár hodinách. Gél od bh cosmetics je veľmi zvláštny, pretože som ho kupovala s domnienkou blond (slabučko hnedej) farby, no je skôr zlatý. Kupovala som ho kvôli líčeniu iných a teda najmä blondýn. Myslím si, že aj hrebienok by mohol mať kratšie štetiny. Prvý na fotke (zhora) je priehľadný gél od Oriflame, ktorý tiež dobre fixuje, ale teda nefarbí. Než som objavila L'Oréal, používala som ho skoro každý deň :)


A tu je porovnanie ako zvyknem nosiť obočie na bežný deň. Fotka vľavo je s nenalíčením a fotka v pravo je po nanesení produktov: obočie na ľavej strane (z vášho pohľadu) je kombinácia pomády Taupe od ABH a Essence gélu, na pravej strane je iba L'Oréal gél. Výraz obočia vždy prispôsobujem celkovému líčeniu - pri tomto type líčenia by výrazné obočie ala instagram vyzeralo smiešne. Naopak pri večerných a tmavých líčeniach by mohlo pôsobiť takto slabo vykreslené obočie utlmneno a nedokončeno. Ak vás zaujíma ako kresliť tmavšie a definovanejšie obočie, stačí pozrieť niektoré z mojich videí s výrazným líčením :)


UložiťUložiť

Menovky: , , , , ,