RECENZIA: Prírodná dekoratívna kozmetika Couleur Caramel


K tejto značke som sa dostala vďaka článku od blogerky Patty, kde ma veľmi zaujala paleta tieňov. Neskôr som sa dočítala, že s touto kozmetikou pracujú mnohí slovenskí vizážisti, čo ma podnietilo ku kúpe paletky a tieňov. Na základe môjho líčenia s touto paletkou ma kontaktovala kočka, ktorá pracuje a predáva francúzsku prírodnú kozmetiku vrátane Couleur Caramel, pozvala ma k nej na stretnutie, kde som sa v príjemnom prostredí obchodíku dozvedela o tejto kozmetike viac.

Značka teda pochádza z Francúzska, založená bola v roku 2003 ako prvá profesionálna prírodná kozmetika. V dnešnej dobe pribúda viac a viac žien citlivých na bežne dostupné líčidlá, preto sa vizážisti rozhodli vytvoriť produkt, ktorý vyplní dieru na trhu a uspokojí tak klientky, ktoré sa kvôli alergiám nemohli líčiť. Pre vizážistov má táto kozmetika ešte väčšiu výhodu, keďže im cez ruky prejde veľa tvári a tak sa ich zákazníčky nemusia obávať reakcií. Ak samozrejme nie sú alergické na niektoré prírodné zložky. Pre viac informácii o škodlivých látkach v kozmetike odporúčam tento článok.


Že je značka naozaj certifikovaná môžete vidieť podľa označenia BIO na ich obaloch, ktoré sú mimochodom tiež šetrné k nášmu prostrediu a sú recyklovateľné. Všetky výrobky sa nesú v baleniach príjemných zemitých odtieňoch hnedej.

Ako základ som dostala vzorku podkladovej bázy pod makeup. Má zvláštnu, ale príjemnú osviežujúcu vôňu, je takej gumovitej konzistencie a dobre sa rozotiera. Báza tvorí bariéru medzi pleťou a makeupom, vyrovnáva línie a predlžuje trvácnosť makeupu. Prevažná väčšina báz je zo silikónov, ktoré však upchávajú póry. Táto je nekomedogénna a je vhodná na všetky typy pleti. Mne funguje ako iné podkladové bázy, makeup o niečo predĺži, no nie je nejak výrazne lepšia ani horšia. Ako bonus som dostala aj maličkú hubku na makeup :) Musím však podotknúť, že je na môj vkus moc mäkká, lepšie sa mi pracuje s pevnejšími hubkami.


Make-up som obdržala v najbledšom odtieni Light Beige, ktorý mi farebne sedí. Konzistenciou je dosť hutný, preto je dobré na aplikáciu použiť hubku alebo prsty. So štetcom sa s nedá tak dobre zapracovať. Krytie má slabšie až stredné, záleží od vrstvenia a pôsobí skôr prirodzene, nerobí žiaden efekt masky. Je vhodný na všetky typy pleti - extrémne nerozjasňuje ani nezmatňuje. Jeho prirodzenosťou a tým, že nezalieza do vrások, to bude dobrý makeup aj pre zrelú pleť. Na tvári mám z neho pocit, akoby som mala na sebe krém a nie makeup. To je však aj dôvod, prečo z neho nie som veľmi nadšená, od podkladovej bázy vyžadujem asi lepšie krytie a splynutie s tónom pleti.


Ďalší produkt, ktorý som dostala na testovanie, je fixačný hodvábny transparentný púder. Jeho textúra je skutočne jemná, príjemná, prispôsobuje sa tónu pleti, na ktorej je neviditeľný a v podstate len fixuje. Transparentné púdre sa dobre používajú na vysoko krycie makeupy, aby pokožka nepôsobila ako omietka, či na jemný makeup pre prirodzený efekt. Ja som si ho obľúbila na prepúdrovanie korektoru pod očami, pretože nevysušuje a nezvýrazňuje tak vrásky pod očami. Dlho som hľadala púder vhodný pre tento účel a som veľmi rada, že som ho už našla :)

V budúcnosti plánujem kúpu niektorého z minerálnych púdrov :)


Niečo málo o tejto palete tieňov som už popísala v novembrových nákupoch či v líčení s touto paletkou. Paletku som si veľmi obľúbila, tiene sú dobre pigmentové, nie sú prášivé, farby v nej dobre vyskladané (aspoň pre mňa) a s dobrou bázou pod očné tiene dlho držia. Na výdrž nie som však najlepšia vzorka, pretože sa mi vďaka mojej nočnej starostlivosti o pleť viečka trochu mastia (občas mi na ne ujde šípkový olej, či ricínový olej, ktorý si dávam večer na mihalnice). Koža na viečku je veľmi tenká a všetko, čo na viečka aplikujeme preniká to krvného obehu, preto sú tieto minerálne tiene k nášmu telu šetrné a vhodné pre citlivé oči.

Nájdete tu 4 matné tiene, pričom bledohnedý má v sebe trbliekty. Tri by som označila za hodvábne (č.061, č.044 a č.144) a ostatné za klasicky perleťové.


V novembri som si objednávala ešte tieto dva mono tiene, ktoré boli v akcii a asi som dobre urobila, keďže už nie sú v ponuke. Slivkový Pearly red plum 020 je krásny hodvábny tieň, ktorému som nemohla odolať a Sandy haze 093 je ten typ tieňa, ktorý sa dobre využíva ako podklad pod tieňe, či pri korigovaní tieňovania. Oba sú magnetické a prekvapivo veľké o hmotnosti 2,5g (pre porovnanie magnetické tiene Mary kay 1.4g, Artdeco 0.8g, MAC 1.5g, Makeup Geek 1.8g). Čiže za vyššiu cenu dostanete aj viac produktu. Tiene sú hydratačné, ľahko sa s nimi pracuje, neprášia a rovnako ako tiene v paletke pigmentácia je na prírodnú kozmetiku veľmi dobrá.


Líčenie s Couleur Caramel tu.

Aký je váš názor na túto kozmetiku? Poznáte značku Couleur Caramel? Ja si určite v budúcnosti plánujem doplniť zbierku o púdre, špirálu a očné tiene :)

Menovky: , ,